Trochu jiný pohled na exportní příležitosti pro české firmy do zahraničí nabízí nová Mapa oborových příležitostí (MOP). Jednotlivé obchodní případy totiž jsou od nynějška geograficky rozčleněné včetně určení odvětví.
MOP vznikla ve spolupráci Ministerstva zahraničí ČR, Czech Trade a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a klade si za cíl zpřístupnit českým podnikatelům zajímavé případy pro vývoz.
Verifikované informace
Z hlediska informačního lze potom vyzdvihnout možnosti filtrování a určení produktu (služby) dle Harmonizovaného systému, dle oboru a posléze dle země.
Zmínit je ovšem nutné i ověřování daných informací, které mají na svědomí podnikatelské asociace v zahraničí.
Ve chvíli, kdy si poté jako exportéři zvolíme pro nás potenciálně zajímavou příležitost, Klientské centrum pro export posléze sděluje další detaily.
Photo by Ivan Mlinaric