Technologii rozpoznávání obličeje (Face-recognising) již dnes zná téměř každý. Teď ovšem nemluvíme o filtrech v aplikacích Snapchat nebo Instagram, ale spíše o identifikaci lidí.

V posledních letech se totiž ukázalo, že tato technologie má širší spektrum využití. Při využití v oblasti marketingu je tato technologie schopna vytvářet lepší produktová doporučení a reagovat na chování spotřebitele nebo jedinečný scénář. Je totiž schopna rozpoznat nejen pohlaví příjemce, ale i jeho věk. To umožňuje značkám přizpůsobovat kampaně na konkrétního příjemce sdělení, takže společnosti jako Tesco, Google a Facebook již tuto technologii využívají.

Rozpoznávání obličeje (pomocí kaskádových klasifikátorů založených na funkci HAAR –algoritmus detekce objektů používaný k vyhledání obličeje, chodců, objektů, výrazů obličeje a používán hlavně pro detekci obličeje) probíhá pomocí OpenCV (dokumentace možná z Opencv.org) pro Python. Přesnost rozpoznávání závisí na dodané datové sadě (doporučuje se používat více úhlů a výrazů při zaplnění datové sady). Tato technologie se nedávno začala využívat u tzv. Face recognizing billboard.

Face-recognising billboard

Neboli E-Billboard, je inteligentní a dynamický systém zobrazení informací. Může rozpoznat tvář přítomného a ukázat mu relevantní data, jako obědové menu, jízdní řád atd. V ideálním případě je celý systém určen k provozu na Raspberry Pi (snadný televizní výstup) vybavený kamerovým modulem.Jako jedna z prvních ji využila společnost Astra, která se zabývá výrobou piva. Společnost Astra používala tuto technologii k prodeji svého produktu výhradně ženám – nikoliv však osobám pod zákonnou hranicí konzumace alkoholu.

Zdroj: www.flickriver.com

Algoritmy v Londýně

Momentálně je takovýto billboard k vidění v londýnském Piccadilly Circus. Obrazovka je obklopena fasádami budov s výhledem na oblíbenou turistickou destinaci, vestavěné kamery ukryté na obrazovce dokážou sledovat značku, model a barvu projíždějících vozidel, aby mohly dodávat cílené reklamy. Značky jsou schopny předem naprogramovat konkrétní reklamy, které se přizpůsobují věku nebo pohlaví kolemjdoucích. Kamery a algoritmus registrují vizuální signály například parametry rozpoznání vlasů (parametry mohou být délka, výška, barva…). Pokud algoritmus zjistí vyšší podíl žen v oblasti, může zobrazovat propagační akce převážně pro danou cílovou skupinu.

Zdroj: www.dezeen.com

Tento produkt je sofistikovaný v tom, že daná platforma může být využita pro více reklam s efektivnějším zacílením sdělení a zároveň s minimálním množstvím odpadu. Problém s tímto softwarem v marketingu je ovšem to, že všechno zní trochu Big Brother-sky, protože celý koncept rozpoznávání osob je postaven na neustálém sledování lidí z čehož se stává velký obchod.

Zdroje:

  1. https://github.com/sridhama/E-Billboard
  2. http://www.businessinsider.com/idea-of-the-day-immersive-digital-billboard-facial-recognition-technology
  3. http://programmingcomputervision.com/downloads/ProgrammingComputerVision_CCdraft.pdf
  4. https://www.theguardian.com/media/pda/2010/sep/27/advertising-billboards-facial-recognition-japan
  5. https://digiday.com/marketing/5-campaigns-used-facial-recognition-technology/
  6. https://www.trendhunter.com/slideshow/facial-recognition-tech
  7. https://techcrunch.com/2012/02/21/face-recognizing-billboard-only-displays-ad-to-women/
  8. https://www.dezeen.com/2017/11/10/piccadilly-circus-digital-billboard-screen-targeted-advertisements-algorithm-news-technology/
  9. http://www.flickriver.com/photos/tags/faceregognition/interesting/
  10. https://opencv.org

 

Autoři:

Kristýna Vachtlová, Michaela Vaňková, Jindřiska Vytisková

Afiliace:

České vysoké učení technické v Praze, Masarykův ústav vyšších studií, Kolejní 2637/2a, 160 00 Praha 6

 

 

ZANECHTE ZPRÁVU

Prosím vložte komentář!
Prosím zadejte jméno